понеділок, 10 грудня 2012 р.

Проповідь на 27-у неділю після П'ятидесятниці

«Цю жінку, дочку Авраама, що сатана зв’язав ось вісімнадцять років, не треба було від цього вузла звільнити в суботній день?» (Лк.13.16). 

Коли ж звільнено її із сата­нинської неволі, «вона зараз же випросталася і почала прослав­ляти Бога. Це поневолення зга­даної особи було абсолютним: вона на цілих 18 років заніміла у справедливому щодо Бога-Творця чині — прославляти Його всією своєю істотою, сотворе­ною на «образ Божий». Кожна людина мусить у якійсь мірі пройти через це дошкульне са­танинське передсмертне зну­щання, бо кожний її гріх є ре­альною угодою людини зі сата­ною — противитися волі Господ­ній. У різних ступенях цієї угоди враховано інтереси обох сторін, а результатом цього є менше чи більше терпіння та повне чи не­повне поневолення людини са­таною.

Неповне поневолення є тоді, коли людина чинить зло мимо­хіть, інерційно і компромісно, тобто залишаючи за собою можливість ще якихось контактів з Богом, — не зрікається Бога, не стає Його ворогом. Тому в цій категорії поневолення присутній опір дияволові й прагнення до визволення «від неволі ворожої». Повне поневолення людини са­таною настає тоді, коли вона беззастережно піддається намов­лянню до абсолютного відвер­нення від Бога, приймає титул атеїста, тобто зовсім деградує: «Безумний каже в серці своїм: немає Бога» (Пс.53,.2). Мало того, є люди, які взагалі хо­чуть зробити те, чого не мож­на здійснити ніколи, — вийти з-під влади Бога і бути тихим спостерігачем життя у безбож­ному світогляді. Такий блажен­ний безбожний не може існувати. Бо завжди рушійною си­лою життя — як дочасного, так і вічного — є Божа благодать, конче потрібна для спасіння. Такий інертний стан може бути лише перепочинком перед за­вершальним штурмом сатани, після якого людина зі стану «тихого атеїзму» переходить у стан сатанинського мракобісся стає войовничим атеїстом. 

Те, що ми сьогодні маємо біснуватих людей з невгамовним прагненням влади. І це є природ­ним станом біснуватості. Звер­німо увагу на сатанинські інт­риги, спрямовані на особу Христа. Для легшого опанування са­тана використовує стан людини — її безпорадність при втраті лас­ки Божої чи тоді, коли Господь перевіряє її на вірність та незламність у вірі. У даному разі, диявол використав стан Христа після сорокаденного посту: «Тоді підійшов до Нього спокусник і каже: Коли Ти-Син Божий, вели, щоб це каміння стало хлібом» (Мф.4.2-3). Диявол пробував скориста­тися станом Христа: «Знову бере Його диявол на височенну гору і показує Йому всі царства світу і їхню славу, кажучи: «Оце, все дам Тобі, як упадеш ниць і по­клонишся мені!» (Мф.4.8-9). Але Ісус відхилив спокусу: «Геть, сатано! Написано-бо: Господу Богу Твоєму поклонишся і Йому єдиному будеш служити» (Мф.4.10). Тут є одна дуже цікава деталь: «Лишив тоді Його диявол. І ось ангели приступили і почали слу­жити Йому» (Мф.4.11). Тут всемогутній Господь Бог — Ісус Христос — навмисне звелів ангелам відійти від Нього. Цим вирі­шив скористатися диявол і, не розуміючи Божої тактики, мо­вив: «Коли Ти Син Божий, кинь­ся додолу, написано-бо: «Він ан­гелам Своїм велітиме про Тебе, і вони візьмуть Тебе на руки, щоб ногою не спіткнувсь об камінь» (Мф.4.6). Отже, коли людина наважується на. беззастережну угоду із сатаною, то ангел-хоронитель, стає безвладним, оскіль­ки це — рішення людини, а Гос­подь шанує вільну людську волю. 

На сьогоднішній день дорогі в Христі брати і сестри ми маємо не тільки тілесних паралітиків, але що гірше наше суспільство переповнене мільйонами ду­ховних паралітиків. Духовні паралітики подібні до тієї нещасної, що була зв'язана сатаною вісімнадцять років, але ще чогось приходила до синаго­ги. Не знати чого, бо не для про­славлення Бога. Адже лише після визволення із сатанинсь­кої неволі вона «почала про­славляти Бога» (Лк.13.13) і це з'ясовано Христом. Так воно мається й сьогодні. У цей важ­кий для нашого народу час здійснюються Христові попе­редження: «Тоді видадуть вас на муки і уб'ють вас; вас будуть ненавидіти всі народи імені Мого ради. Ба­гато тоді спокусяться і видавати­муть один одного, і будуть ненавидіти один одного. Чимало лжепророків устане і зведуть багато людей. Тому, що розбуяє беззаконня, любов ба­гатьох охолоне. Але хто витримає до останку, той, спасеться». 

Свящ. Іван Голуб. ВИКЛАДАЧ ЛПБА УПЦ КП

Немає коментарів:

Дописати коментар