вівторок, 30 жовтня 2012 р.

Проповідь на 22-гу неділю. Про забаву і християнську мораль.

«Один чоловік був багатий, одягався в порфиру та віссон і забавлявся кожного дня розкішно» (Лк..16.19). 

У двадцять другу неділю по зісланні Святого Духа Свята Церква пропонує нашій увазі притчу про багача і Лазаря. Притча розповідає про заможного чоловіка, що одягався в дорогі шати, безжурно веду­чи розгульне життя, а про свою душу не дбав. І таке життя завело його до пекла. На противагу цьому чоловікові Євангеліє змальовує постать убогого Лазаря, «що лежав перед його воротами, цілий у ранах. Бажав насититися окрушинами, що падали зі стола багатого, тільки пси приходили і лизали його рани» (Лк.16.20-21). За це життя, повне терпіння, нагородив його Господь вічним щастям на небі. 

...Бог подарував нам такий прекрасний і багатий світ, що аж серце радіє від ладу, порядку і краси в ньому. І дав нам Господь живе серце у грудях, здатне веселитися, але ця радість, ця наша забава повинна бути при­стойною, не суперечити христи­янській моралі. Та мусимо із жалем стверджувати, що нинішні христи­яни на своїх забавах не завжди дотримуються Христової моралі, віддаючись часто грішним розвагам, а то й розпусті. Погляньмо на першу-ліпшу забаву для молоді. На цю дискотеку збирається уся молодь, тоді як у церквах, коли там у цей час правиться вечірня, порожньо. 

Сучасні християни стверджують, що сьогодні всі переживають неабияку скруту, цього не скажеш по зовнішньому вигляду молоді: хлопці й дівчат одягнені понад свою спромож­ність. Навряд чи вони самі на це заробили. І самими лише музич­ними забавами молодь не вдовольняється. Дискотеки часто переростають у пиятики, які тягнуть за собою нові гріхи. Які саме? Гроші на горілку зазвичай здобу­ваються нечесним шляхом. Упива­ючись, молодь затруює свої душі й тіла, душу — тяжким гріхом, а тіло — отрутою. Нерідко пиятики закінчуються бійками, проливан­ням крові, а то й чиєюсь смертю. 

Забави із пиятикою поєднуються з розпустою, що є тяжким нещас­тям наших родин. Утрата невинності для молодих людей, пов'язана з утратою Божої ласки та Божого благословення, зродила пекло уже не в одній родині. Й такі забави у місті чи селі заводять людей саме туди, куди завели євангельського багача. Тому-то Святе Письмо постійно перестерігає нас перед грішними забавами, поєднаними з надмір­ним вживанням їжі та напоїв. «Горе вам, насичені тепер, — застерігає Спаситель, — бо будете голодні» (Лк.6.25), а святий апостол Павло виразно каже: «Ані лакомі, ані п'яниці... не доступлять Царства Божого!» (1Кор.6.10). Тож нехай цей при­клад євангельського багача, який своїм грішним життям заслужив собі вічне осудження, завжди буде перед нашими очима. 

Мусимо також пам'ятати, що Христове Євангеліє і християнська мораль не забороняють забав та веселощів, однак вони повинні бути чесні й невинні. Сам Христос брав участь у весільній гостині в Кані Галілейській і своєю присут­ністю на ній неначе схвалив весільні забави. Там напевно не було жодної людини, що б могла образити таких високих весільних гостей, як Христос та його Матір, своєю негідною поведінкою. Тож нехай і кожна наша розвага та забава будуть такими, щоб її міг схвалити своєю присутністю Господь. 

Свящ. І. Голуб. ВИКЛАДАЧ ЛПБА УПЦ КП

Немає коментарів:

Дописати коментар